Økonomiske aspekter af digital markedsføring og SEO

Selvom begrebet digital markedsføring og SEO er ret nyt, er det hurtigt blevet et vigtigt aspekt af at drive en virksomhed. Efterhånden som kunderne bliver mere og mere afhængige af online anmeldelser og anbefalinger for at træffe informerede købsbeslutninger, bliver det vigtigere for virksomheder at etablere sig i det digitale rum. Vil du vide mere?

En stor 80% af forbrugerne i Nordamerika lægger nu stor vægt på SEO og digitale markedsføringsteknikker, hvilket er en statistik, der sandsynligvis vil stige i de kommende år.

I øjeblikket har kunderne en tendens til at stole meget mere på onlineanmeldelser og SEO, end de gør traditionelle former for reklamer såsom reklamer og reklametavler. Hovedårsagen til dette har at gøre med, at de nemt kan verificere udtalelser ved at tjekke profiler eller andet reklamemateriale fra virksomheden. På grund af denne stigning i øget troværdighed er det vigtigt for virksomheder at sikre sig, at deres digitale markedsføring er opdateret og troværdig, hvis de ønsker at tiltrække nye kunder. Men hvad er SEO?

Med nyere undersøgelser, der viser, at 61 % af mennesker er mere tilbøjelige til at kontakte en virksomhed efter at have set dens anmeldelser stige, ser det ud til, at der ikke er nogen tid, der er vigtigere end nutiden til at sikre, at din digitale markedsføring er up-to-date.

Efterhånden som disse tal stiger, er det vigtigt for virksomheder med en mindre kundebase at huske, at de også er i stand til at drage fordel af digital markedsføring ved at lave personlige opslag på sociale medier eller ved at svare personligt på online anmeldelser. Selvom dette kræver en større indsats fra virksomhedens side, vil det få kunderne til at føle sig mere værdsat og igen skabe en dybere forbindelse med virksomheden, hvilket vil udmønte sig i fremtidige salg.

Ud over at udvikle en stærk online tilstedeværelse gennem digitale marketingkampagner, er en anden vigtig måde, virksomheder forsøger at øge deres omsætning på, ved at bruge prædiktive analyseværktøjer, der kan give dem en indikation af, hvor sandsynligt en kunde er til at foretage et køb. Dette kan ses i teknologiindustrien, hvor virksomheder som Amazon bruger deres viden om kundernes tidligere køb til at vise dem målrettede annoncer for produkter, de er mere tilbøjelige til at købe.

12 comments

  1. Oh my goodness! an incredible article dude. Thanks However I’m experiencing situation with ur rss . Don’t know why Unable to subscribe to it. Is there anybody getting equivalent rss downside? Anybody who is aware of kindly respond. Thnkx

  2. Thank you for another fantastic article. Where else could anybody get that type of information in such a perfect way of writing? I have a presentation next week, and I’m on the look for such information.

  3. I have read several good stuff here. Certainly price bookmarking for revisiting. I wonder how much effort you place to make this sort of magnificent informative site.

  4. I’m impressed, I have to say. Really rarely do I encounter a weblog that’s each educative and entertaining, and let me inform you, you may have hit the nail on the head. Your thought is excellent; the problem is something that not sufficient people are talking intelligently about. I am very completely happy that I stumbled across this in my search for something relating to this.

  5. When I originally commented I clicked the “Notify me when new comments are added” checkbox and now each time a comment is added I get several emails with the same comment. Is there any way you can remove people from that service? Cheers!

  6. Nice read, I just passed this onto a colleague who was doing some research on that. And he just bought me lunch since I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thanks for lunch! “Whenever you have an efficient government you have a dictatorship.” by Harry S Truman.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *