Økonomiske aspekter af digital markedsføring

Selvom begrebet digital markedsføring er ret nyt, er det hurtigt blevet et vigtigt aspekt af at drive en virksomhed. Efterhånden som kunderne bliver mere og mere afhængige af online anmeldelser og anbefalinger for at træffe informerede købsbeslutninger, bliver det vigtigere for virksomheder at etablere sig i det digitale rum. Vil du vide mere?

En stor 80% af forbrugerne i Nordamerika lægger nu stor vægt på digitale markedsføringsteknikker, hvilket er en statistik, der sandsynligvis vil stige i de kommende år.

I øjeblikket har kunderne en tendens til at stole meget mere på onlineanmeldelser, end de gør traditionelle former for reklamer såsom reklamer og reklametavler. Hovedårsagen til dette har at gøre med, at de nemt kan verificere udtalelser ved at tjekke profiler eller andet reklamemateriale fra virksomheden. På grund af denne stigning i øget troværdighed er det vigtigt for virksomheder at sikre sig, at deres digitale markedsføring er opdateret og troværdig, hvis de ønsker at tiltrække nye kunder.

Med nyere undersøgelser, der viser, at 61 % af mennesker er mere tilbøjelige til at kontakte en virksomhed efter at have set dens anmeldelser stige, ser det ud til, at der ikke er nogen tid, der er vigtigere end nutiden til at sikre, at din digitale markedsføring er up-to-date.

Efterhånden som disse tal stiger, er det vigtigt for virksomheder med en mindre kundebase at huske, at de også er i stand til at drage fordel af digital markedsføring ved at lave personlige opslag på sociale medier eller ved at svare personligt på online anmeldelser. Selvom dette kræver en større indsats fra virksomhedens side, vil det få kunderne til at føle sig mere værdsat og igen skabe en dybere forbindelse med virksomheden, hvilket vil udmønte sig i fremtidige salg.

Ud over at udvikle en stærk online tilstedeværelse gennem digitale marketingkampagner, er en anden vigtig måde, virksomheder forsøger at øge deres omsætning på, ved at bruge prædiktive analyseværktøjer, der kan give dem en indikation af, hvor sandsynligt en kunde er til at foretage et køb. Dette kan ses i teknologiindustrien, hvor virksomheder som Amazon bruger deres viden om kundernes tidligere køb til at vise dem målrettede annoncer for produkter, de er mere tilbøjelige til at købe.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *