Sådan får du lavet mere ved skrivebordet

Kniber det nogle gange med at få nået alt arbejdet? Kan du godt have svært ved at holde styr på det hele, når du sidder ved skrivebordet? Er der somme tider en opgave, der smutter for dig? Så er det heldigvis nogle problemer, der kan afhjælpes. De handler sandsynligvis om, at der er for meget rod på dit skrivebord.

Få orden på dit skrivebord, og så vil du se, hvordan det gør dig mere effektiv. Du får løst flere opgaver, og du kan bedre holde overblikket. Du arbejder ikke optimalt i rod, så se at få ryddet op. Du kan starte med at fjerne alle de ting, du ikke skal bruge.

Ryd væk

Det er en god idé at starte med at fjerne alle de ting, du alligevel ikke bruger. Gå dit skrivebord igennem, og se på, om der ligger nogle ting, du ikke har brug for.

Der ligger måske nogle papirer, som ikke er relevante mere. De har at gøre med en gammel opgave, som du er færdig med. Så læg dem væk.

Der ligger måske en masse ledninger på dit skrivebord, fordi computeren og de andre apparater skal være koblet sammen og i øvrigt også skal have strøm. Har du mange ledninger, så lav dig et kabelbakke skrivebord – hæng en kabelbakke op under skrivebordet, så du kan gemme ledninger i kabler i den.

Sæt i orden

Når du lægger kabler og ledninger ned i en kabelbakke, så kan du godt argumentere for, at du ikke lægger dem væk. Men du rydder stadigvæk op. Du sætter nemlig lidt orden på det hele. Du organiserer og systematiserer.

Når du samler ledningerne i en kabelbakke, så er der orden i dem. De ligger ovenikøbet ikke oven på skrivebordet, så de ligger ikke i vejen mere.

Det samme kan du måske gøre med andre ting. Saml dine papirer i en mappe, sæt dine kontorredskaber sammen i en kasse osv.

Når du får orden på tingene, så kan du nemmere finde dem. Der er mindre rod, som du skal forholde dig til. Du kan koncentrere dig om at arbejde.

Brug skuffer og reoler

Sørg også for at udnytte skuffer og reoler i skrivebordet og omkring det. Nogle ting bruger du måske mange gange hver dag. Så kan det være rart at have dem på skrivebordet. Resten kan du sætte lidt længere væk.

Når der er orden og god plads på dit skrivebord, kan du arbejde bedre. Du får lavet mere.