Sådan skaffer du de bedste kontorartikler

De fleste af os arbejder mellem 30 og 40 timer om ugen, og det betyder, at vi bruger utroligt meget af vores tid på kontoret. Derfor bør kontoret også være indrettet med alt det, du har brug for, så du får det bedste ud af din tid.

Læs her, hvorfor det er vigtigt at have de rette kontorartikler ved hånden, og hvordan du anskaffer dig de helt rigtige.

Hvad er kontorartikler?

”Kontorartikler” er et overordnet begreb for alle de redskaber, værktøjer og småting, som du kan have brug for på din arbejdsplads. Det kan være alt lige fra blyanter til labelmaskiner og til håndsprit. Men det kan også dække fornødenheder såsom snacks og kaffe til kaffemaskinen.

I bund og grund dækker det over alt det, der skal til, så hverdagen på kontoret føles så let som muligt. De skal gøre dit arbejde både nemmere og mere gnidningsfrit, og så må de også gerne bidrage med både æstetik og glæde.

Find kontorartikler ved de rigtige forhandlere

Hvad enten du er chef eller medarbejder, så er det vigtigt at være opmærksom på, om din arbejdsplads har de rette kontorartikler. Hvis du ikke er sikker, bør du gå ind på en hjemmeside såsom redofficescanofficeshop.dk og danne dig et overblik over, hvad de har at tilbyde.

Her er alle deres kontorartikler delt op i underkategorier som ”papirblokke” og ”skriveredskaber”, men du finder også både snacks, håndsprit og endda møbler.

Alle har et ansvar

Det er vigtigt at huske på, at en god arbejdsplads skal være god for alle. Det betyder, at det ikke kun er chefen, der har et ansvar for at sikre kvaliteten af arbejdsmiljøet; de ansatte bør også altid være opmærksomme og give lyd, hvis der mangler noget på kontoret.

Som regel er kontorartikler ikke den store udgift for en arbejdsgiver, og derfor plejer der heller ikke at være de store problemer med at købe en masse ind. Hvis du som medarbejder tænker ”Kan jeg virkelig tillade mig at spørge efter flere kalendere?”, så bør du simpelthen bare tage chancen og bede om flere kalendere. Chefen siger oftest aldrig nej.

Hvilke kontorartikler skal du vælge?

Der findes mange forskellige kontorartikler at vælge imellem, og du kan hurtigt komme til at drukne i alle valgmulighederne. Men bare rolig, der er heldigvis en løsning på dette; du kan bare spørge til råds.

De fleste forhandlere har et veluddannet personale ansat, der kan svare på de fleste spørgsmål. Hvis du er usikker på, hvad din arbejdsplads har brug for, kan du bare kontakte forhandleren og forklare din situation. Du vil ofte blive mødt af et tilbud om personlig rådgivning.

Tre tips til at finde de bedste kontorartikler

Her får du tre tips til, hvordan du finder de helt rette kontorartikler til din arbejdsplads:

  1. Tag ansvar: Uanset om du er chef eller medarbejder, så bør du selv gøre noget aktivt for, at din arbejdsplads er så behagelig som muligt.
  2. Kig dig omkring: ”Hvad har jeg brug for, og hvad kunne jeg tænke mig”? Der er forskel på ”need to have” og ”nice to have”, men begge dele bidrager til et bedre arbejdsmiljø.
  3. Stil spørgsmål: Spørg de professionelle forhandlere til råds.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *