Skab god stemning med en sommergave

Hvordan skaber man en bedre stemning, end med en overraskelse til sine ansatte. En uforpligtende sommergave til ansatte kan give et smil på læben, og det giver følelsen af, at man er værdsat på arbejdspladsen.

De ideelle omgivelser

En arbejdsplads er et sted, man bruger mange timer i løbet af sit liv. Ikke nok med tid, lægger man også enormt meget energi og sjæl i stedet og menneskene. Netop derfor, er det om noget vigtigt, at der er et sundt arbejdsmiljø. For at skabe dette, er der mange ting, der spiller ind. Lige så vel som at god tone, god kemi og udvikling er nøgleord, er de rette omgivelser også afgørende, for at man føler sig tilpas. Ingen kan udrette noget produktivt, hvis de sidder i mørke rammer, der ingen sjæl har. Man har brug for at være inspireret, når man sidder i processen. Det er dog vigtigt, at rummet ikke er fyldt med for mange nips og farver, for det kan have modsatte effekt – nærmere en urolig virkning på hjernen. En anden afgørende faktor for et sundt arbejdsmiljø, er at man kan inspirere hinanden. At arbejde sammen med kompetente folk, der brænder for det, de laver, smitter af, og derved går det hele op i en højere enhed.

Sådan skaber man en god arbejdsplads

Den gode kommunikation kan skabe alt det, det gode arbejdsmiljø indebærer, for der er ikke det, man ikke kan ændre. Det hele starter med at italesætte tingene, og så kan man tage den derfra. Som sagt er den gode tone især en vigtighed på arbejdet, for hvis der er dårlig stemning, påvirker det alle hele vejen rundt, og i sidste ende påvirker det produktet. Derfor er det vigtigt at drøfte, evaluere og optimere. Ved at holde jævnlige møder, hvor der er rum til at tage temperaturen, kan man skabe gode relationer på tværs. Det er også denne måde, man forbedrer på. Dette sker ved bedst muligt at nedlægge hierarkiet, så alle føler, de har medbestemmelse. På denne måde skaber man også den mest mangfoldige arbejdsplads, der opfylder alles behov.

Hvad rummer den gode chef?

Alle disse ting kan være krydset af på listen, men hvis man har en inkompetent chef, der ikke bakker op om alle de sociale omstændigheder, men kun forholder sig til det praktiske, kan det blive et meget upersonligt sted at komme. Derfor er et andet nøgleord til det gode arbejdsmiljø, en god chef. En god chef er en, der prioriterer de ansattes ve og vel, og ved, at psyken kommer i første række. Samtidig skal en god chef være inspirerende, inddragende, men også sætte faste rammer, så de ansatte ved, hvornår deres indflydelse kommer i spil, og hvornår noget ikke er til debat. Det er vigtigt for enhver at føle, at man bidrager til noget og at netop det, man kommer med, er behøvet, og som en chef kan man vise det på mange måder. Man kan vise det ved at stole på den ansattes dømmekraft, vise entusiasme overfor nye idéer, eller man kan vise det i form af en lille sommergave, som tak for indsatsen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *