Hvorfor skal du følge dine resultater nøje?

I arbejdet med SEO kan det virke som en uhåndterbar proces, hvis man ikke har dybdegående indsigt i emnet. Hvis man ikke tjekker sine resultater ofte, kan det være svært at se sammenhængen mellem optimeringer og søgemaskineresultater. Desuden kan mange resultater først stadfæstes efter et par uger eller måneder.

Hvis du ikke vælger at tjekke dine resultater hver dag, er det endnu vigtigere at følge dem meget nøje månedligt eller kvartalsmæssigt. Det kommer an på dine behov og størrelsen på projektet. Jo større, jo oftere vil det være nødvendigt at holde øje med resultaterne.

SEO-rapportering er et oplagt hjælpemiddel

Rapporterne er vigtige for at se resultater af fremgang på søgeord, eventuel tilbagegang, links og general synlighed i algoritmernes kontekst. På denne måde kan du gribe ind og ændre negative, kortsigtede resultater for at skabe langsigtet profit, inden det påvirker virksomhedens bundlinje negativt.

SEO rapporter er derfor nødvendige for fremadrettet arbejde med SEO. Det giver en oversigt over muligheder for optimering, og derved bedre resultater. Det skal derefter også tjekkes om optimeringer, der indføres, faktisk virker og er effektive. På denne måde kan du påvirke din hjemmesides placering i søgeresultater.

Små ændringer nu giver store resultater i fremtiden

Dit indhold, også kaldet content, har stor indflydelse på din synlighed på nettet. Kombiner det med SEO for det bedste resultat. 

Følger du dine resultater nøje, kan små ændringer føre til store resultater, der positivt påvirker virksomhedens bundlinje i fremtiden. På denne måde vil det for alvor kunne mærkes, at resultaterne ikke er overlagt til tilfældighed, men i stedet hårdt arbejde.

Denne rette trafik fører til konverteringer

Du vil mærke store resultater på trafikken af besøgende til hjemmesiden, og derefter konverteringer. Den rette trafik resulterer i konvertering, da det sender de rette kunder din vej. Det er kvalitet over kvantitet.

Følg resultaterne med SEO-rapporter og værktøjer

For bedst at få et overblik over de resultater, du før følge, er det oplagt at benytte sig af SEO-rapporter. De danner et overblik og helhedsindtryk, så du kan fokusere på dine unikke målsætninger.

Du kan få en skræddersyet rapport, alt efter hvilke områder, du ønsker optimering indenfor. Så kan du følge resultaterne, efterhånden som der genereres nye rapporter, og bruge dem som udgangspunkt for fremtidige ændringer. Rapporterne indeholder den mest relevante information, såsom:

  • Links
  • Tjeklister
  • Rank tracking
  • Konkurrent-måling
  • Vækst

Selvom resultaterne ikke kan mærkes direkte på virksomheden endnu, vil rapporten vise dem og give de nødvendige indblik.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *